1402-08-04 18:00
550
0
87149
معاون استاندار گلستان مطرح کرد:

آمریکا شریک جرم قطعی رژیم کودک‌کش صهیونیستی

معاون سیاسی، امنیتی اجتماعی استاندار گلستان با بیان اینکه دنیای آینده دنیای فلسطین است، گفت: آمریکا شریک جرم قطعی رژیم کودک‌کش صهیونیستی است.

سید علی مهاجر امروز در گفتگو با خبرنگار گلستان ما در تشریح خیانت‌های پهلوی و جنایات آمریکا به مناسبت سالروز اعتراض تاریخی امام راحل به تصویب لایحه ننگین کاپیتولاسیون اظهار کرد: آمریکا شریک جرم قطعی رژیم کودک‌کش صهیونیستی است، دنیای آینده دنیای فلسطین است.

وی افزود: ملت ما جنایت‌های آمریکا، رژیم اشغالگر و ایادی آنها را قبل از انقلاب اسلامی فراموش نمی‌کند، کاپیتولاسیون در حقیقت سند ننگین بردگی ملت ایران بود و طبق آن آمریکا و اروپا می‌خواستند مصونیت قضایی و سیاسی برای شهروندانشان در ایران ایجاد کنند و هر گونه رفتاری با مردم ایران را حق طبیعی خود می‌دانستند.

معاون سیاسی، امنیتی اجتماعی استاندار گلستان بیان کرد: حتی در فیش حقوقی مستشاران نظامی آمریکا ستونی برای« حق توحش» وجود داشت و هزینه آن از جیب مردم ایران انجام می‌گرفت.

مهاجر، کاپیتولاسیون را یکی از ضدانسانی‌ترین سند و قانون جهان معاصر دانست و گفت: روزی که ما در کشور فقط مصرف‌کننده بودیم و اگر قرار بود حتی تعمیراتی صورت بگیرد قطعات هواپیمایی و ابزارآلات نظامی ما باید در کشورهای اروپایی و آمریکایی تعمیر می‌شد.

وی توضیح داد: در آن مقطع لایحه‌ای در مجلس وقت «سال ۴۳» به نام کاپیتولاسیون مصوب کردند که اگر یک آمریکایی با شهروند ایرانی تصادف می‌کرد، آن شهروند ایرانی حق نداشت از خودش در مراجع قضایی دفاع کند اما اگر یک ایرانی حتی یک سگ تبعه آمریکایی را زیر ماشین می‌گرفت حق شکایت از فرد آمریکایی وجود داشت که این توهین به سیستم قضایی و توهین به حقانیت و ملیت کشور ما بود.

معاون سیاسی، امنیتی اجتماعی استاندار گلستان گفت: امام راحل با آن بصیرت، شناخت و روشنگری که داشتند این موضوع را تبیین کردند و کاپیتولاسیون این قانون و سند بردگی ملت ما را فریاد زدند و ملت آگاه و بصیرمان گوش به فرمان امام بودند و نسبت به آن اعتراض کردند.

مهاجر افزود: ما نباید فراموش کنیم همواره دشمنان به دنبال مستعمره کردن و مصرف‌کننده بودن نظام اسلامی هستند و بر این مسئله عزم دارند تا ملت‌های مسلمان را چپاول کنند، ما دیدیم در چهار دهه‌ای که از انقلاب اسلامی ایران گذشت با روحیه مقاومت و روحیه ایستادگی توانستیم روز به روز پیشرفت کنیم.

وی اظهار کرد: اگر قرار بود به این شکل رفتار نکنیم ما هم یک کشور مصرف‌کننده بودیم که هیچ اختیاری از خودمان نداشتیم و استقلال معنایی نداشت و در وابستگی بودیم.

معاون سیاسی، امنیتی اجتماعی استاندار گلستان گفت: روزی شاه کشور ما اگر می‌خواست از شمال به جنوب کشور برود باید از انگلیس و آمریکا اجازه می‌گرفت و کاملا در خدمت استعمار بود.

مهاجر بیان کرد: اکنون این عزت و اقتداری که نظام اسلامی دارد و این آزادی.که به خاطر امامین انقلاب و ایثارگری رزمندگان به دست آمده باید قدر بدانیم آزادی که در انقلاب اسلامی به معنای واقعی وجود دارد باید قدر دانسته شود، جوانان در تعریف آزادی باید معنای درست آن را درک کنند.

وی افزود: کشورهای مدعی آزادی بیان چرا در قبال کشتار بی رحمانه مردم فلسطین و غزه سانسور خبری را در پیش گرفتند  اگر آزادی در همه ابعاد وجود دارد این رفتارها ناشی از چیست، سانسورهای خبری در مدارس و مراکز علمی کشورهای آمریکایی و اروپایی هم جای تعجب دارد چرا وقتی دانش اموز یا معلم اقدام به تیراندازی و کشتار می‌کنند هیچ رسانه خارجی تصویری از این کشتارها و تیراندازی را انتشار نمی‌دهد و خبری مخابره نمی‌کند مگر آنجا آزادی حاکم نیست.

معاون سیاسی، امنیتی اجتماعی استاندار گلستان گفت: ما باید قدر نظام اسلامی و عزتی که به دست آمده را بدانیم که همه این‌ها مرحوم ولایت مداری مردم، داشتن امامین انقلاب است اگر همواره گوش به فرمان امام باشیم پیروزی از آن ما خواهد بود.

مهاجر تصریح کرد: روزی در کشور اگر تحریم سلاح بودیم الان به درجه‌ای رسیدیم که ما را تحریم می‌کنند. تا کشوری از ما سلاح نخرد و این اتفاق مبارک در چهار دهه به واسطه ولایتمداری به دست آمده و توانستیم به این مرحله از اقتدار برسیم.

انتهای پیام

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.